DOCENTEN

Ninet Kaijser en Lorentine van Tijn zijn de initiatiefnemers en ontwikkelaars van Hoosh Educatie. De docenten van Hoosh begeleiden Oh my God! en De Première op school.

Mijn naam is Felice, ik ben theaterdocent, educatiemaker & actrice. Heb een Bachelor Theatre & Education van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, een Eerstegraads lesbevoegdheid en een Master Kunsteducatie van Fontys Tilburg. Ik maak graag beeldend, fysiek, fantasierijk theater. Gebruik daarbij het liefst meerdere kunstdisciplines en sleep altijd grote hoeveelheden attributen en decor achter me aan om sfeervolle beelden mee te maken. Ik ben een georganiseerde docent met zich op groepsdynamiek en aandacht voor het creëren van een fijne werksfeer. Ik vind het belangrijk dat leerlingen hun energie en ideeën kwijt kunnen in mijn lessen, workshops en voorstellingen. Ze staan bij mij niet alleen op de vloer als speler, maar ook als maker. Naast mijn werk voor Hoosh Educatie ben ik dramadocent in het VO en verzorg ik, samen met Elke Steenstra, de opleiding Vakspecialist Drama. Voor meer informatie kijk op: www.vakspecialistdrama.nl

Imre van den Bosch, zo heet ik.
Sinds 2018 ben ik afgestudeerd aan de Hogeschool van de Kunsten Utrecht als docerend theatermaker. Momenteel ben ik werkzaam als theaterdocent, maker en projectontwikkelaar.
Ik geef theaterlessen en workshopreeksen als freelancer, op projectbasis bij verschillende soorten scholen en bij vaste amateurgezelschappen. Ik kom op veel verschillende plekken om les te geven aan kleuters, jongeren en (‘oud’)-volwassenen. Als theaterdocent zoek ik naar de eigenheid van de leerling door fantasie van het spel te prikkelen en uiteindelijk de leerling uit te dagen in wat hij dacht niet te kunnen/durven.

www.imrevandenbosch.nl 

Elke is theaterdocent, trainer & actrice met een Bachelor in Theatre in Education met Eerstegraads lesbevoegdheid, afgestudeerd in 2012 aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. 
 

“Van het maken van een voorstelling met wijktheater Stut, samen met middelbare scholieren aan scenes werken, het verzorgen van theaterworkshops voor Nieuwe Nederlanders, tot acteren bij trainingen: het liefst doe ik van alles door elkaar. Het beste wat er kan gebeuren is dat we in een flow komen: door elkaar geïnspireerd raken en samen bouwen aan ideeën. Ik ben een speelse, energieke docent die sterk contact maakt met mijn groep, fysiek werkt, aandacht heeft voor wat er in het moment gebeurt en daarop inspeelt.”

Ook leid ik, samen met Felice van Leth, de Opleiding tot Vakspecialist Drama. Kijk voor meer informatie op: www.vakspecialistdrama.nl.

Mijn naam is Lesja Sondorp. In 2007 afgestudeerd als docent theater aan de Hogeschool voor de kunsten in Utrecht. Ik geef les, werk als trainingsacteur, maak voorstellingen en ontwikkel educatie op maat. Ik ben nieuwsgierig, enthousiast en zorg voor een fijne setting waarin iedereen zijn eigen ei kwijt kan. Zodat wij samen, als groep tot grote creatieve hoogte kunnen komen.

Daan Beckers werkt sinds zijn afstuderen in 2011 als educatief theatermaker voor jeugd-theatergroepen in Amsterdam en Utrecht en als theaterdocent op de Hogeschool van Amsterdam. Daarnaast woonde hij anderhalf jaar in Chili waar hij op een toneelschool les gaf vanuit zijn eigen fysieke “Transparante Theater Training”, gericht op positieve interactie van acteur met ‘de straat’. Daan zijn werkwijze kenmerkt zich door een intuïtieve, energieke en inhoudelijke manier van coachend regisseren.

Mijn naam is Merel van Lieshout. In 2016 ben ik afgestudeerd als Docerend Theatermaker aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem. Sindsdien werk ik als zelfstandige bij culturele instellingen zoals Het Zuidelijk Toneel, Jeugdtheater Hofplein en Museum De Pont. Ik maak voorstellingen en geef les op zowel basisscholen als middelbare scholen. Daarnaast heb ik Speels Collectief opgericht, een theaterstudio voor mensen met een beperking. Momenteel volg ik de master Gender Studies aan de Universiteit van Utrecht. Dit verdiept voor mij de verschillende manier van benaderen, van kijken, van zien, waar ik ook naar zoek in het theater.

Hoi! Mijn naam is Lukas Schmidt. In 2018 ben ik afgestudeerd als theatermaker en theaterdocent aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem. Momenteel ben ik verbonden aan meerdere grote (jeugd)theatergezelschappen, waaronder Maas Theater en Dans en Theater Sonnevanck, waar ik educatie en theater maak. Als freelance docent en maker ben ik werkzaam in het Primair- en Voortgezet Onderwijs en bij diverse gezelschappen, waaronder Hoosh Theater.

De identiteit, de verhalen en de eigenheid van mijn deelnemers staat voorop. Wat leeft bij hen, wat willen zij vertellen, wat willen zij doen. Ik probeer in mijn lessen en voorstelling ruimte te geven aan dat wat kwetsbaar, ontroerend, schurend en prikkelend is. Dat resulteert vaak in beeldende, fysieke en ruimtelijk theater, waarbij de ontmoeting het uiteindelijke doel is.

Ik ben Chris Hillen en ik ben in 2017 afgestudeerd als theaterdocent en theatermaker aan ArtEZ in Zwolle. Op dit moment werk ik als theaterdocent voor MBO Artiest Song&Dance/CICK en Cultuurknooppunt Wijchen. Als maker/regisseur werk ik voor verschillende amateurgezelschappen. Daarnaast verdiep ik mij nog zelf als performer op het gebied van muziektheater op de MusicAllFactory in Tilburg. Voor Hoosh verzorg ik af en toe workshops.
Ik hou ervan om deelnemers die graag iets willen leren verder te brengen in hun ontwikkeling en om door middel van theater verschillende thema’s te onderzoeken.

Eveline de Wit studeerde in 2015 af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg als Docent Theater. Na haar afstuderen geeft ze voornamelijk theaterlessen aan de Amsterdamse jeugd in de leeftijd van 6 tot en met 21 jaar. Daarnaast geeft ze educatieve theaterworkshops aan leerlingen van middelbare scholen in Amsterdam en omstreken.

 Als theaterdocent daagt Eveline haar leerlingen op een actieve manier uit hun eigen creatieve ideeën om te zetten in theatraal materiaal: helder, speels en associatief. Ze creëert via de verbeelding van de leerlingen een eigen wereld met een groot gevoel en geloof voor waarheid. Hierbij is de eigenheid van de spelers van groot belang. Om dat te kunnen doen vindt ze het belangrijk een veilige plek te creëren waar de leerlingen zich welkom voelen, betrokken en gewaardeerd. Ze gelooft daarbij in het naar elkaar kijken en luisteren, positieve feedback en een applaus op zijn tijd.

Iris is theatermaker, -docent en toneelschrijver. Na haar studie Taalwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam en een minor Theaterwetenschappen aan de University of Sussex bleef het theater trekken en volgde ze de opleiding Docerend Theatermaker aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.

Iris geeft les en schrijft en regisseert eigenzinnige voorstellingen met spelers van alle leeftijden. Recent verscheen ook de bundel “Groeipijn, teksten voor jongeren” met daarin toneelteksten van onder andere haar hand.

Meer weten over mij en mijn werk? Kijk dan op www.irisstam.nl

Mijn naam is Rik Eckhardt, theatermaker en -docent. Iedereen heeft een verhaal en ik vind het te gek om dat verhaal vorm te geven via theater en performance. Bij Hoosh ben ik als theatermaker betrokken bij Oh My God! Ik vind het steeds weer fantastisch hoe er vanuit chaos een creatieve flow ontstaat waardoor iedere leerling aan het eind van de dag een prachtig aandeel heeft in heel eigen performances. (meer over Rik via www.retheater.nl)

Ik ben Wendy van Delzen, afgestudeerd als theaterdocent aan ArtEZ in 2013. Sinds mijn afstuderen werk ik als theaterdocent en maker voor verschillende organisaties en met verschillende leeftijden. Liefde voor kunst, en theater in het bijzonder, deel ik graag met anderen, vol passie en overgave. Ik ben nieuwsgierig naar de verhalen en ervaringen van leerlingen en leer ze hun eigen verhaal in een theatrale vorm te vertellen. Ik wil ze te laten ervaren hoe leuk en belangrijk kunst is. De vragen: wat vind jij, wat denk jij, wat wil jij, vind ik dan ook van groot belang. Bij Hoosh educatie begeleid ik de leerlingen in hun onderzoek naar het naar het nu en zichzelf vertalen van middeleeuwse teksten. Hier komen vaak bijzondere performances uit voort.